Sähläystä ja salapolisiintyötä

Oman kokemuksen mukaan on järkevämpi hetken purra hammasta ja tehdä ikävä kirjaustyö HETI, kuin etsiä tietoa myöhemmin useita tunteja.  Kaikkihan me se tiedetään, mutta miten se saataisiin toteutumaan työpaikalla oikeasti?

Usein ihminen valitsee sen helpoimman keinon, eli kirjoittaa sinnepäin lähimpään paikkaan. Ikävintä on saada tehtävientarkennuksia pitkissä chateissä tai sähköpostien vastauksissa. Kun näihin ”dokumentaatioihin” pitää joskus palata, on niitä todella vaikeaa löytää jälkeenpäin. Usein ihminen tekee tämän, koska hän voi ja se on helpoin vaihtoehto.

Käyttää muutamia tunteja opetteluun, jonka jälkeen säästetään työpäiviä kuukaudessa

Työn ja tehtävän muotoilu oikeaan paikkaan kivistää päätä, jos ei ole tottunut harjoittelemaan kirjoittamista. On paljon helpompi soittaa toiselle tai kirjoittaa sinne päin. Kun sitten kuukausien jälkeen palataan tähän, niin voi mennä tunteja useiden ihmisten työaikaa, että saadaan vastausta. Vaihtoehtoisesti voitaisiin käyttää muutamia tunteja opetteluun, jonka jälkeen säästetään työpäiviä kuukaudessa, kun tietoa ei tarvitse enää etsiä.

Asioihin palaaminen, selvittely ja kysely ympäriinsä syö voimavaroja. Salapoliisintyön jälkeen ihminen on kovin uupunut ja se on pois tuottavasta työstä. Pahimmillaan nämä tilanteet stressaavat ja turhauttavat. Vaikka vastustus tehtävien kirjaamiseen on yleensä suuri, se kantaa todella nopeasti hedelmää.

Olen tehnyt töitä erilaisissa tiimeissä ja projekteissa urani aikana. Minulla on vankka teoriapohja ketteristä menetelmistä sekä lähes 20 vuoden kokemus toimivasta tavasta vaihtaa tehtäviä, kirjata niitä ylös ja varmistaa, että koko tiimillä on yhtenäiset menetelmät.

Laita minulle sähköpostia tai soita, niin kerron lisää miten nämä taidot voidaan nopeasti istuttaa sinun ja tiimisi toimintaan, jotta töissä olisi stressittömämpää.

Löydät yhteystietoni sivun alalaidasta.